Booking
Stande kan reserveres på følgende måder:
- via vores hjemmeside – www.boernestanden.dk
- kontakt os personligt i butikken
- skrive via messenger eller SMS
- via telefon 61743712
Børnestanden forbeholder sig ret til at flytte eller ændre den reserverede stand til en anden tilsvarende plads, hvis den nuværende standlejer ønsker at forlænge sin leje.
Pris
Betaling finder sted i butikken eller via mobilpay XXXXX
Priserne som står på hjemmesiden er inkl. moms
Damestand/børnestand
1 uge DKK 150,-
2 uger DKK 300,-
3 uger DKK 450,-
4 uger DKK 500,-
All inclusive stand koster kr 250,- for op til 100 dage.
Kommision
Kommissionen er 17%, og dette vil automatisk blive fratrukket det samlede salg, inden fortjenesten vil blive udbetalt til standlejeren. Har man haft aftale om All inclusive stand er kommissionen 50%. Hvis man bruger Zellr-appen, vises salgsbeløbet før kommissionen er fratrukket i saldoen.
Husk at hvis du køber varer fra din saldo, eller hvis standleje betales over saldoen, så vil disse blive fratrukket beløbet før kommission beregnes.
Erhverv
Hvis man som lejer af en stand, påtænker at drive forretning via standen, er man selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til skat. Børnestanden vil gerne have oplyst ved booking, hvis man er en momsregistreret virksomhed.
Lejeperioden starter
Når du har booket en stand, kan du sætte din stand op dagen før din lejeperiode starter. Dette kan man gøre fra klokken 16.00 mandag til fredag og fra klokken 13.00 lørdag og søndag. Man kan dog med fordel komme lidt tidligere og hænge tøj på bøjler, sætte prismærker på mv.
Børnestanden kan uden varsel leje en stand ud til en anden, hvis man uden forudgående aftale ikke har stillet sine varer op i løbet af den første dag i lejeperioden, og man kan således ikke få refunderet betalingen for standen. Det er derfor vigtigt at give besked, hvis man er forhindret i at opsætte standen ved lejeperiodens start.
Man har pligt til at blive indenfor egen stand, og man må ikke flytte på standene eller fastgøre ting på standen uden aftale. Sørg for at dine varer står sikkert på standen, og at der ikke er risiko for at varerne falder ned.
Som udgangspunkt skal man kun medtage varer der kan stå på selve standen. Har man større ting, der ikke kan stå på standen, skal man kontakte butikken inden man tager det med, så vurderer vi, om vi har plads i stortingsafdelingen. På grund af den begrænsede plads, kan det dog ikke altid garanteres at vi har plads. Det er ikke tilladt at bruge tomme stande til at stille sine varer på.
Det er ligeledes vigtigt, at du sørger for, at Børnestandens prismærkater er påsat korrekt på dine varer – dvs at på tøj skal priserne skydes i et mærke med en tekstilpistol; på legetøj klistres mærkaterne på. Egne hjemmelavede eller købte manilla mærker er tilladt at bruge til sine prismærkater. Tekstilpistol samt sakse er til stede til fri brug i butikken. Prismærker må ikke klistres direkte på tøjet, da de let falder af, hvorefter det ikke vides hvem varen tilhører.
Varer som mangler prismærkater vil blive hængt/lagt op på “Lost & Found” – man står selv til ansvar for at finde sine ting på denne hylde. Børnestanden opbevarer glemte sager/varer uden priser i 30 dage, herefter tilfalder de Børnestanden, som frit kan donere eller sælge dem videre.
Sikring af dine vare
Alarmer kan lånes ved kassen. Det anbefales kun at bruge dem til vare over kr. 100,-, da vi har et begrænset antal alarmer. Personalet er årvågen over for butikstyve, men man har sine varer i butikken på eget ansvar. Børnestanden kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer. Børnestanden er ydermere ikke erstatningspligtig ved brand – og vandskade. Hvis der enten skulle opstå brand, vandskader eller blive stjålet nogle varer, kan din indboforsikring muligvis dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for flere informationer.
Vi har overvågning og ser gerne optagelserne igennem, men vi kan ikke garantere at vi har mulighed for at se mange dages overvågning igennem, da dette vil tage mange timer. Det er derfor vigtigt at man kommer regelmæssigt og tjekker op på sin stand.
Varebetingelser og Ejendomsret
Som lejer af standen er man alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne på standen, og det er ikke tilladt at sælge ulovlige kopivarer, sikkerhedskompromitterende varer, tobak, alkohol, fødevarer, våben, fyrværkeri, pornografisk materiale eller andet, som vores personale vurderer upassende.
Vi ønsker ikke at have varepartier købt fra Wish, Temu osv. med henblik på videresalg i Børnestanden. Overtrædelse af ovenstående vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel eller erstatningspligt.
Børnestandens personale har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. beskidte, slidte, ildelugtende eller uhygiejniske varer samt varer der er tilbagekaldt fra producenten.
Varer indleveret til kommissionsstand skal være renvasket og uden huller og pletter, og være pakket pænt sammen ved aflevering. Husk sæt kun noget til salg du selv vil købe. Børnestanden har ret til at afvise varer, der ikke vurderes salgbare.
Opfyldning og orden på standene
Du kan låne et ubegrænset antal af bøjler til din stand, så dit tøj hænger pænt. Vi anbefaler dog, at man max hænger 35 bøjler på en bøjlestang og 50 bøjler fordelt på to bøjlestænger, for at den virker overskuelig. En overfyldt stand ser rodet ud og sælger ikke. Personalet hjælper meget gerne med at vejlede og komme med gode råd.
Som lejer af standen er man som udgangspunkt selv ansvarlig for sin stand. Vi anbefaler at man kommer forbi minimum en gang om ugen og rydder op, og du er velkommen til at fylde din stand op med varer, så ofte som du ønsker. Dog vil Børnestanden så vidt som muligt sørge for, at der er ryddet op på alle stande og lægge tøj eller andet på plads.
Ændring af priser &- eller udsalg på standen
Man er velkommen til at holde udsalg på sin stand, du skal dog informere personalet herom, så udsalget kan registreres i kassesystemet. Ligeledes skal det informeres når udsalget skal ophøre. Rabatskilte gives ved kassen og kun butikkens rabatskilte er gyldige.
Ønsker man at ændre prisen på enkelte varer, anbefales det at man laver nye prismærker. Personalet kan vurdere et prismærke til at være ugyldig, hvis prisen blot er streget over – dette er af sikkerhedsmæssige årsager.
Fortrydelsesret og Reklamation
Når du reserverer en stand i Børnestanden, har du 14 dages fortrydelsesret. Hvis du fortryder en reservation, skal du straks meddele butikken det. Har du betalt skal du møde op i butikken, og du vil derefter kunne få dine penge udbetalt. Vær dog opmærksom på, at denne fortrydelse skal ske 14 dage inden påbegyndelsen af lejen af din stand.
Hvis din lejeperiode starter indenfor 14 dage fra booking starttidspunktet, bekræfter du hermed at frasige dig fortrydelsesretten. Hvis der er mindre end 14 dage indtil din lejeperiode begynder, kan du ikke fortryde din reservation og er derfor ikke berettiget til at få refunderet betalingen for din standleje.
Man kan ikke fortryde/returnere eller reklamere over en vare købt i butikken. Varen er købt som beset, og man er selv ansvarlig for at se varen efter for fejl og mangler. Børnestanden har ikke pligt til at refundere penge for varer der viser sig at være defekte. Vi anbefaler at man afprøver elektroniske varer inden køb – personalet vil gerne være behjælpelige – dog kan det ikke garanteres at butikken ligger inde med de korrekte batterier, pærer mv. Køb af ikke-testede varer vil derfor være på eget ansvar.
Børnestanden kan heller ikke holdes ansvarlig for eventuelle fejlmærkninger af størrelser mv. fra sælgers side.
Køber man varer via sociale medier, er det vigtigt at man får hentet sine varer inden for 14 dage, for derefter frafalder returretten ved eventuelle fejl og mangler. Det er ligeledes købers eget ansvar at tjekke varen igennem, inden man forlader butikken når man henter sine onlinekøb. Så snart varen har forladt butikken, har man ikke længere returret.
Får man tilsendt sine varer er man forpligtet til at reklamere over fejl og mangler samme dag som pakken hentes. Derefter mister man klageretten.
Lejeperiode slutter
Når lejeperioden slutter, skal din stand være tømt senest klokken 16 på hverdage og klokken 13 i weekenden på den dag din lejeperiode udløber. – medmindre der aftales andet. Vi tilbyder også at pakke din stand ned for dig, for et engangsbeløb (100 kr).
Vælger du selv at pakke din stand ned før tid, har Børnestanden ret til at bruge standen eller udleje den til en anden, så den ikke står tom. Penge vil ikke blive refunderet.
Er standen ikke tømt rettidigt, vil Børnestanden pakke varerne ned, hvilket koster et administrationsgebyr på 150 kr, uden aftale. Beløbet kan fratrækkes dit salg. Varerne vil blive opbevaret i max. 1 uge, hvis ikke andet aftales. Hvis varerne ikke bliver afhentet tilfalder de Børnestanden.
Standlejer er selv ansvarlig for at pakke sin stand ned og huske at få alle varer med fra fællesstativer og podier. Finder vi i butikken varer efter standlejen er ophørt og pakket ned, kontakter vi standlejer for afhentning. Varen opbevares i 30 dage, hvorefter varerne tilfalder Børnestanden, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge dem.
Udbetaling af dit overskud
Børnestanden udbetaler 83 % (50% ved kommissionsstand) af det samlede salg til dig.
Udbetalingen vil ske via en bankoverførsel efter endt leje af standen. Børnestanden kan dog vælge at udbetale kontant ved mindre beløb under kr 300,-. Du skal underskrive en udbetalingserklæring ved nedlukning af standen, hvor du skal angive konto- og registreringsnummer, hvorefter der vil gå 1-5 bankdage, før pengene vil gå ind på din konto.
Anmodning om udbetaling skal ske senest 90 dage efter endt standleje – ellers tilfalder indtjeningen Børnestanden.
Man vil til enhver tid i sin lejeperiode kunne bede om udbetaling af sit indestående ved fremmøde i butikken efter førnævnte procedure.
Der kan ikke udbetales via mobilpay.
Fortrolighedspolitik
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart – medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Medarbejdere i Børnestanden samt IT leverandøren har adgang til data, når der udvikles nye funktioner til systemet, eller der laves andet vedligeholdelse.
GDPR
Databeskyttelsesordning (GDPR) betyder, at du som kunde får en større kontrol med, hvilke persondata den enkelte virksomhed indsamler og hvordan disse behandles.
Som lejer kan du i vores bookingsystem under ”Min konto” se, hvilke oplysninger vi har på dig. Når du booker en stand skal du oplyse dit fornavn, dit efternavn, din adresse, telefonnummer og email adresse. I forbindelse med booking giver du også tilladelse til, at vores IT system og Børnestanden kan se og behandle dine personlige oplysninger. Når du afslutter din stand oplyses dit registrerings- og kontonummer, som vi skal bruge til udbetaling af din fortjeneste.